Friday 25 September 2015

抵挡烟霾

 Just so u all know, if u simply wet towels and put em under the fans, it will clean the air inside your homes.  This was a suggestion given by a doctor as my kids get asthma during hazy season. If u don't like the wet towel idea then just fill buckets of water n place under the fans. This is a cheap n economic way of filtering ur air n it's more effective than an air purifier as I have 1 and it doesn't clean half as much. My daughter went from having an asthma attack everyday to none at all. It was ridiculously effective for us and this is what we do every year during the haze. The next day usually you can see the water in the bucket is murky.


我只是想大家知道,你们只需把湿毛巾,放在风扇下,就能够将你家里面的空气净化。这主意是一位医师针对我家孩子因空气污染导致哮喘的良好建议。如果你不喜欢用湿毛巾的话,也可以随便把水桶填上水放在风扇下。这是廉价、经济又有效的空气过滤法,更胜于我拥有的那架空气净化器。我家幼女日常有哮喘发作,现在已经完全没有再发作了。这简易又有效的方法,是我们每年逢天气阴霾时都做的。到了第二天,就可以看到水桶里的水会变得混沉不清呢。





















      空气净化器上的红灯表示空气处不健康水平


      空气净化器上的紫灯表示空气处健康水平末端


        空气净化器上的蓝灯表示空气达健康水平      

2 comments:

  1. 请问风扇是挂在天花板上?水桶或湿毛巾如何放呢?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 其实,我也不大清楚。我们有试过把盛水面盆放在站式风扇前面吹,效果不大,没看到水变脏。我猜想,水盆放在天花板风扇下面,可能比较适合。如果家里有空气净化器,就以它来净化,效果还不错。

      Delete